dimarts, 2 d’octubre de 2012

Consells per a escriure l'apunt setmanal

Volem fer-vos alguna recomanació abans que inicieu el vostre diari en el blog d'aula per tal d'orientar el contingut de l'escrit. Cal escriure setmanalment una entrada en aquest blog, si més no, com a part del portfolio personal on reflectireu els aprenentatges de l'assignatura de Valencià (1r de Batxillerat). Hi publicareu un resum setmanal d'algun d'aquests punts: 
  • activitats desplegades, 
  • continguts vistos a classe i apresos, 
  • dificultats trobades i com s'han superat, 
  • dinàmica dels treballs individuals o grupals, 
  • opinions que s'han expressat sobre les activitats o bé valoracions que et vénen ara al cap. 

Poseu un títol que resumisca la idea més important que heu expressat a l'escrit. Si voleu deixar-lo per al final, abans de tancar l'apunt, és probable que us vinga al cap un bon titular. Convé fugir del títol previsible: "Setmana del 24 al 30 de setembre". Intentem ser originals.

 L'estil de l'apunt serà de "diari personal" on s'entremesclen diverses tipologies textuals: narrativa (relatar fets), expositiva (donar informació, continguts) i argumentativa (opinar, valorar), principalment. No és necessari separar l'escrit per dates. Cal presentar-lo com un tot. Per exemple: "Al llarg de la setmana hem fet tres activitats distintes. El primer dia, ..., el segon... La més interessant ha sigut la proposta d'escriure en un blog... Trobe que amb aquesta idea milloraré..." Val a dir, fixeu-vos en alguna particularitat significativa per al vostre aprenentatge a fi d'esmentar-la. Això requereix una xicoteta reflexió del que s'ha fet en Valencià durant la setmana. Amb altres paraules, no es busca la narració asèptica, sense reflexió, sinó que descrigueu activitats, continguts i que expresseu el que us aporten. L'extensió mínima i màxima dependrà del que hàgeu de contar i podrà variar. Els professors de 1r de Batxillerat no pretenem que expresseu exhaustivament ni amb detall les activitats de les tres sessions de la setmana. Això no obstant, veureu que si us pareu a pensar què es fa a classe i què resulta més significatiu per a vosaltres, necessitareu més de sis línies en l'apunt que feu. 

 Convé acompanyar l'escrit amb una imatge que il·lustre, ni que siga remotament, algun aspecte del contingut o de les emocions que expressen els vostres escrits. També hi caben les imatges metafòriques. Quan acabeu el vostre escrit, abans de publicar-lo heu d'etiquetar-lo amb la sigla del vostre nom i el primer cognom seguit d'una coma (exemple per a Josep Manel Peris: JM Peris,). Després, cliqueu en "FET". La finalitat és d'usar les etiquetes dels vostres noms per a reagrupar tots els escrits individuals en una sola ullada dins el "blogroll".

 No us angoixeu. Aquesta mena d'escrits requereixen al principi un entrenament i una vigilància en l'expressió que podreu millorar i dominar en poques setmanes. Es tracta que aprenguem de tots i redactant de manera pública el nostre diari setmanal. Mireu, com un petit exemple, els escrits dels companys, fins i tot dels altres grups, i no deixeu de llegir l'apunt setmanal que el vostre professor fa al blog del curs: Primer de Bat. Ànim!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.