dilluns, 23 de setembre de 2013

El nostre portfoli del curs




El diari setmanal de classe (o diari de vida) és una selecció d'evidències / mostres (que formarà un dossier, una carpeta al final del curs) per tal de recollir el treball que cada alumne realitza per a demostrar que està aprenent, al mateix temps que possibilita al professor un seguiment del progrés d'aquest aprenentatge. Les evidències finals -en fareu una tria de 10 treballs- s'hauran d'acompanyar d'una justificació i una reflexió de l'estudiant, en què posareu de manifest la relació entre l'evidència i l'aprenentatge. Per a facilitar-vos la tasca final, cal que redacteu una completa entrada setmanal al blog portfoli d'aula seguint els consells de baix:

Hi publicareu un resum setmanal de les sessions de classe i les activitats d'acord amb aquests punts:

  • activitats desplegades, 
  • continguts vistos a classe i apresos,
  • dificultats trobades i superades, 
  • dinàmica dels treballs individuals o grupals, 
  • opinions que s'han expressat sobre les activitats o valoracions que et vénen ara al cap.

Poseu un títol que presente la idea més important que heu expressat a l'escrit. Si voleu deixar-lo per al final, abans de tancar l'apunt, és probable que us vinga al cap un bon titular. Convé fugir del títol previsible: "Setmana del 24 al 30 de setembre". 


L'estil serà de diari personal on s'entremesclen diverses tipologies textuals: narrativa, expositiva i argumentativa, principalment. No és necessari separar l'escrit per dates. Cal presentar-lo com un tot. Per exemple: "Al llarg de la setmana hem fet tres activitats distintes. El primer dia, ..., el segon... La més interessant ha sigut la proposta d'escriure en un blog... Trobe que amb aquesta idea milloraré..."  Val a dir, fixeu-vos en alguna particularitat significativa per al vostre aprenentatge. Això requereix una xicoteta reflexió del que s'ha fet en Valencià durant la setmana. No es busca la narració asèptica sense reflexió, sinó que descrigueu activitats, continguts i que expresseu el que us aporten.

L'extensió mínima i màxima dependrà del que hàgeu de contar i podrà variar. Això no obstant, veureu que si pareu a pensar què es fa a classe i què és significatiu per a vosaltres, necessitareu més de sis línies en l'apunt que feu. 

Convé acompanyar l'escrit amb una imatge que il·lustre, ni que siga remotament, algun aspecte del contingut o de les emocions que expressen els vostres escrits. També hi caben les imatges metafòriques, de contrapunt.

Quan acabeu el vostre escrit, abans de publicar-lo heu d'etiquetar-lo amb la sigla del vostre nom i el primer cognom seguit d'una coma. Després, cliqueu en "FET". La finalitat és d'usar les etiquetes dels vostres noms per a reagrupar tots els escrits individuals en una sola ullada dins el "blogroll".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.