diumenge, 29 de setembre de 2013

Setmana 1 Classe de valencià

DILLUNS 23

El primer dia d'aquesta setmana vam a anar al saló d'actes i vam comentar les normes de classe que ens va donar Toni en un full. En xicotets grups de 5 persones vam llegir les normes, les vam comentar i vam decidir si podíem canviar alguna norma.
Després, vam veure les opinions dels grups. En la norma de la falta de puntualitat dels treballs i la baixada de nota, hi va haver molts grups que es varen queixar. Alguns deien que no era just que després del dia que tocava entregar els treballs, es pugueren entregar o enviar a pesar de la baixada de nota. Altres deien que sí que es devia baixar però no tant. Vam decidir la millor opció per a tots.També es va dir de fer algun debat. Toni s'ho va pensar i va dir que faríem un cada trimestre.


DIMECRES 25

El dimecres tornàrem a la classe de sempre, la 233 (aula que tindrem tot l'any per a les classes de valencià). Toni ens va donar un full de poemes per a llegir en classe. En ell hi havien els dos poemes següents:
- Tinc un desfici, ai, inclement - La Comtessa de Dia (Trobairitz)
El poema tractava sobre una dona que estava totalment enamorada d'un home. Pensava en ell durant tot el dia, mentre que el seu amor no era correspost. El més sorprenent era que la dona ja tenia marit.

- El viatge de les mans - Ibn Khafaja d'Alzira (Poeta arabigovalencià)
És un poema eròtic, en el que un home descriu l'amor que sent davant una dona.

Després de la lectura, vam subratllar les paraules que no coneixíem (tamarit, plany, oreig...)
Al final de la classe vam rebre els exàmens inicials, en el que em va quedar clar que aquest any tinc que esforçar-me molt més que l'any passat.


DIJOUS 26

El dijous vam continuar amb els poemes. Els vam llegir en veu alta (jo vaig llegir "Tinc un desfici, ai, inclement). Després, vam revisar les metàfores per si de cas no s'entenia alguna. Finalment, tota la classe ens vam agrupar en grups de 5 persones per a fer les activitats proposades a la part d'avall del full. També vam parlar de com anàven a ser els exàmens. Toni no sabia si fer-los tipus test o de desenvolupament del tema. Aleshores la classe va votar i es va decidir que es farien tipus test.


OPINIÓ PERSONAL

Està clar que aquest any hi ha molts canvis, no sols en la dificultat, sinó també en la forma de treballar l'assignatura. Pareix que aquest any anem a fer moltes més coses via Internet. Açò és una cosa que em sembla una gran idea, ja que amb 42 persones en classe, és molt difícil treballar. Una altra novetat és la falta de llibre de classe. Açò em pareix estrany, perquè no estic acostumat a treballar sense llibre, però crec que anirà bé. Espere que aquest curs siga productiu i que aprenguem molt.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.