dissabte, 12 d’octubre de 2013

La nostra setmana.

Esta setmana ha sigut curta perquè només hem tingut classe dos dies i important per a tots els valencians..


El primer dia, Dilluns, Toni ens va dir que havíem de descarregar-nos una fulla del blog amb preguntes i portar el llibre de lectura "Les veus del temps" mínim uno cada dos persones i així podrem contestar les preguntes. Vam estar corregint les activitats que vam fer per grups sobre el poema "El viatge de les mans" i després vam corregim les activitats del poema "Tinc un desfici,ai,inclement". Finalment, Toni ens va dir que ens ajuntàrem per parelles o grups de màxim quatre persones per a relacionar els poemes amb l'actualitat i així comentar-ho al final entretots.

El segon dia que tenim classe és Dimecres,però esta setmana no vam tindre, ja que era 9 d'octubre. Aquest dia és festa a valència, i com deia al principi és important per a tots els valencians. És el dia de la Comunitat Valenciana,perquè va ser quan en 1238, Jaume I va conquistar València. En aquest dia també és conegut "la mocadorà", Consistix en un mocador de seda que s'ompli dels dolços anteriorment citats. Les quatre puntes del mocador es nuguen, donant-li forma de bossa. Este present es regala a les dones en senyal d'amor i d'afecte. A València, el dia dels enamorats és el 9 d'octubre, dia de Sant Dionís. Este costum ve des del mateix dia de la conquista de la ciutat, que les dones de València, regalaven als conquistadors fruites fresques embolicades en mocadors rústics.

L'últim dia de la setmana,Dijous, Toni ens va repartir una fulla que estava en el blog de 1er Debat i que ja la tenia impresa perquè sabia que no l'anàvem a imprimir nosaltres. Ens va dir que havíem de fer un treball i ens va explicar de què tractava: El treball havia de ser curt,d'unes 200 paraules (més curt que les entrades que fem,ja que les entrades són de 250), és de literatura i els temes estaven en la fulla que ens havia repartit; hem de fer-ho en una entrada i un dia ho exposarem i ell ens gravarà. Com a cadascú ens agrada un tema e inclús a diversos ens agradava el mateix, li vam dir a Toni qual volíem i ell se'l va anotar per a repartir els temes. Ens va dir,com era normal,que algú si tindria el que volia però altres si molts triàvem el mateix tema només u podria i les altres persones s'haurien d'aguantar amb un altre distint. Ens va dir que ja ens diria qual teníem cadascú. Ara mateix quan iva fer aquesta entrada, Toni ha posat en una altra que li a tocat a cadascú. En el meu cas jo li vaig dir que m'agradava Pere March o la vida d'Ausias March, però m'ha tocat Bernat de Ventadorn.

Finalment,com cada setmana,vam estar parlant de les entrades pujades eixa setmana. Em va dir que tenia un 0,19 de 2 punts i estava sorprés perquè em veu molt implicada en el blog aquest any. I és veritat,perquè ara m'estic esforçant amb les entrades per a pujar-les a temps,ja que tinc l'experiència que l'any passat en el primer trimestre no les vaig fer quan em tocava i la mitjana me va baixar molt i al final no em recordava que havíem estat donant i aquest any no vull que em passe això. Ens va manar unes activitats del poema "Balada,de Andreu Febrer" per a corregir-les el dilluns en classe.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.