diumenge, 20 d’octubre de 2013

Setmana 4 a classe de Valencià

DILLUNS 14
El dilluns vam tindre classe a l'aula habitual, la 233. El primer que varem fer va ser repassar amb Toni on podíem treure la informació per al xicotet treball de literatura. Toni ens informà que la majoria dels temes estaven al llibre de lectura "Les veus del temps" i també hi havia informació al wiki de la classe (que es troba al blog de primer de Bat, a la pestanya de Literatura). Després vam corregir les activitats del poema de Andreu Febrer, "Balada".
El poema era una barreja d'occità i valencià antic que parlava sobre un home enamorat d'una dona, però el seu amor no era correspost. Toni ens manà que per al dimecres férem les activitats del següent poema.
DIMECRES 16
El dimecres vam estar parlant del poema "LXVIII" d'Ausiàs March. El poema està en valencià antic i l'autor, primerament, diu que ell no és com un vailet que canvia d'amo quan ja no es divertix, sinó que ell és fidel a una dona i mai la trairia. També vam observar com Ausiàs March es dirigeix a la seua amada amb el nom de "Plena de seny", a la qui li dedica l'última estrofa. Toni ens manà que férem les activitats del següent poema per al dijous.
DIJOUS 17
El dijous vam estar parlant del fragment de l'espill de Jaume Roig (el vaig llegir en veu alta a classe). Aquest poema li donava molta importància a la misogínia (odi a la dona) d'un home davant de la seua dona. L'home parlava de la dona amb senyals d'odi, rencor i repugnància. El poema també tenia la peculiaritat de tindre solament 4 síl·labes en cada vers. Açò s'aconseguia gràcies a que s'eliminaven vocals inicials i finals a les paraules i per l'ús de paraules monosíl·labes (al valencià hi ha moltes més que al castellà). Després, començàrem amb el següent poema, "La balada de la garsa i l'esmerla" de Joan Roís de Corella. A continuació de llegir-lo en veu alta, Toni va dir que intentàrem fer, per parelles, la primera activitat. L'activitat deia el següent:
6.1 La segona estrofa del poema (Del mal... haja morir") és complexa sintàcticament i per tant el sentit és més difícil de captar. Desfés el galimaties i explica què hi vol dir el poeta amb paraules senzilles.
Jo vaig respondre que el mal d'amor que l'home tenia, solament es resoldria amb un poc de confiança, per part de la dona, per a que pensara que no era necessari morir per ella.
Cal destacar que dilluns 21 tindrem un exàmen de poemes que contara un punt.
OPINIÓ PERSONAL
Aquesta semana crec que ha estat, de moment, la més difícil de tot el curs. Les raons principals van ser:
1. Ja estem poc a poc fent més materia en totes les assignatures, i a la fi, acaben arribant els exàmens. Per això, he tingut menys temps per a dedicar al valencià.
2. Em pareix que aquest tema dels poemes és prou complexe i difícil. Moltes vegades, em costa molt entendre els poemes.
Per finalitzar, volia donar la meua opinió sobre la peculiaritat del fragment de l'espill de Jaume Roig. Em sembla que aquest fenòmen (versos amb 4 síl·labes) feia la lectura del poema més rápida i melòdica, a pesar del contigut del poema.
(tomba d'Ausiàs March)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.