divendres, 22 de novembre de 2013

Comentari de poesia

 Jo personalment he escollit els poemes:"Tinc un desfici,ai,inclement"de la Comptessa de Dia,ja que va ser un dels primers poemes que vam llegir a clase i perque el poema esta escrit desde el punt de vista de la dona i aixo es menys comú que estar escrit desde el put de vista de l'home;també he triat “Balada” de Andreu Febrer,perqué m'agrada la combinació de valencià i occità del poema;finalment he escollit el fragment d'Espill o Llibre de les dones de Jaume Roig,perqué em va sorprendre molt les descripcions que fa sobre la dona.
Ara fare un breu resum de que tracta cada poema:
-”Tinc un desfici,ai,inclement”:el poema tracta de l'amor no correspost de una dona cap a l'home que estima.Un amor tan fort que seria capaç de deixar al seu marit per ella.
-”Balada”:conta les penúries d'un home,que s'arrepenteix d'haverse enamorat de la persona que ama,perque es un amor no correspost,pero que es incapaç d'enamorarse d'una altra dona i que moriria per ella.
-Fragment d'espill o Llibre de les dones:aquest fragment conta en forma de crítica contra les dones,el comportament de la mujer del protagonista després dels primers dies de marietat
“Tinc un disfici,ai,inclement”,el jo liric d'aquest poema es la xica que esta enamorada de l'home que es nombra en el poema.Utilitza molt poques metàfores,com per exemple”si jo fos coixi plaent”.Utilitza una rima consonàntica,amb estructura ABBA.
Els adjectius que jo elegiria serien:amorós,desesperat.
Balada”:el jo liric del poema es l'home que ama pero no es amat de l'historia.En el poema s'utilitza un gran nombre d'adjectius:(cos avar,ronyós...)Utilitza una rima asonant amb estructura ABAB.Elegiria els adjectius,sacrifici i amorós.
Fragment d'espill o Llibre de les dones:en aquest poema s'utilitzen comparacions(ni els cards ni una porca tenien punxes més punyents) i adjectius(dolent,boja).El jo liric es l'home que s'enanava de casa.Es caracteritza per tindre versos de quatre síl·labes.
Jo posaria els adjectius àcid i crític.
El únic poema del qual se me ocurreix una relació es el poema “Balada”que el tema basicament es el gastat per la majoria de culebrons o programes per l'estil.

Per concloure he de dir que els dos primers poemes en el tema són prou pareguts peró desde punts de vista diferents.En canvi el tercer poema es totalment al contrari.Els tres poemes escollits eren de époques diferents.

                                 Marc Ferrandis Lopez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.