divendres, 22 de novembre de 2013

Comentari de poesia

(1)
Els tres poemes que he triat per a comentar-los són: "Tinc un desfici, ai, inclement" de la comtessa de dia (Trobairitz), Balada d'Andreu Febrer i la balada de la garsa i l'esmerla, Joan Roís de Corella. Els motius pels qual els he triat es perqué son el més fácils d'entendre y comentar per a mi, i el que millor he preparat.

(2)

En "Tinc un desfici, ai, inclement" conta que la comtessa té un amant, i aquest està molt enamorat d'ella.

La balada d'Andreu Febrer tracta d'un home que vol que li arrive la mort perquè no pot estar amb la dona que ell està enamorat. La balada de la garsa i l'esmerla tracta d'un home que està enamorat d'una dona, i l'únic que vol és que el mire als ulls per a que es done comte que està enamorat d'ella.

(3)
En el poema "Tinc undesfici, ai, inclement" m'ha cridat l'atenció el canvi del 4t al 5é paragraf, perque canvia d'un jo líric, a dirigir-se a l'home directament.
Diguem "jo líric" a la veu que parla i s'expressa en un poema. El tipus de rima és consonant.
En la Balada d'Andreu Febrer també hi ha un jo líric, i en aquest poema no hi ha rima.
En la balada de la garsa i l'esmerla  hi han metáfores, per exemple, garsa es refereix a l'home, i esmerla a la dóna.
La metáfora consisteix en l'identificació entre dos terminis, de tal manera que para referir-se a un d'ells es nombra a l'altre.

(4)
En l'actualitat relacione els poemes amb novel·les d'amor, un home està enamorat d'una dona, però aquesta no li fa cas i no vol res amb ell. També es pot relacionar amb cançons tristes.

(5)
Per a concloure, els tres poemes que he triat tenen coses en comú, per exemple, que tots tracten sobre l'amor de un home a una dona, i aquesta no li fa cas, no vol res amb ell ...
Els autors no son de la mateixa época, perque alguns com Andreu Febrer, l'han escrit en valencià antic.
Els poemes m'han aportat una persperctiva de com es vivía l'amor en cada época.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.