divendres, 22 de novembre de 2013

Comentari de tres poemes

Els peomes elegits per mi per a comentar  han sigut : Fragment d'Espill o Llibre de les dones : he elegit aquest poema ja que em crida l'atenció  la seua temàtica i la manera amb què relata les coses.

Tinc un desfici, ai incliment: el he elegit per la mateixa causa de l'anterior ja que ha sigut uns dels poemes que més m'agradat

Poema LXVIII  " No em pren així com al petit vailet"  : m'agrada la temàtica del l'amor fidel.

En el poema L'Espill parla dels dies següent del matrimoni d'un home amb una dona , ella parla de com es comporta la seua dona i les coses que fa que a ell no li agraden , parla molt malament d'ella i destaca el pijtor d'ella .
En el segon poema  Tinc un desfici,ai, inclement parala del desig d'una dona pel seu amanti tot el que faria una persona per l'altra..
El tercer poema, parla d'un criat que es sent molt bé amb la seua senyora y no vol deixarla ja que la seua dona és constant i fidel amb ell. No necessita un amor carnal , és un amor fidel.

- El primer poema que he comentar  es caracteriza el seu jo líric per que conta  tot en primera persona ultilitza  una sèrie d'adjectius pera expressar el seu odi  cap al sexe femení . La seua rima es assonant.

En el segon poema es caracteriza perque  ella  vol que l'home li fasa més cas i sàpigael seu amor , es dirigix " al seu amic" i la seua rima es assonant.

El peoma de Ausiàs March en les primres estrofes es mostra una sèrie de comparacions , ell no valora el físic  sinó el trellat.

En l'actualitat el poema de Juame Roig està relacionatcon la violencia de gènere capa les dones.
El poema de la Comtessa de Dia podia estar relacionat en l'actualitat amn un amor que és impossible i que no es corresponent.
El poema de Ausiàs March amb l'actualitat pot estar relacionat amb una amistat .

Per a concloure, els tres poemes entre si son totalment  diferents , un expressa l'odi cap a les dones , un altre un amor no corresponent i l'ultim un amor fidel, m'han aportat la  visio que tenia cada autor i el concepte d'amor de l'època. Amb aquets poemes es pot imaginar o fer-te una idea de com viviem, les seues emocions dels autors,

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.