divendres, 22 de novembre de 2013

Comentari de poesia

Els poemes que he triat són ''El viatge de les mans'' -Ibn Khafaja d'Alzira, ''Tinc un desfici, ai, inclement'' -La Comtessa de Dia i La balada de la garsa i l'esmerla -Joan Rois de Corella perquè m'han paregut entretinguts i senzills quan els hem donat a classe.

El poema d'Ibn Khafaja d'Alzira és un poema molt sensual, que parla de la nit que va passar amb la seua dona des d'un punt de vista molt sexual.
El de la Comtessa, parla d'un drama, una dona enamorada d'un cavaller que li ha fet mal i del seu desig de tornar-lo al seu llit.
Per ultim, el poema de Joan Roig de Cornella és un poema molt simple, des del meu punt de vista, que parla d'un home aparentment molt enamorat de la naturalesa i que li dedica les seues estrofes a dues aus.

En el viatge de les mans no més cal veure el titol per a localitzar una metàfora, però al llarg del poema podem beure molts més com ''les margarides de la seua boca'', ''el lliri del seu coll'' També hi ha comparacions, sobretot de la segona a la quarta linea del poema. El tipus de rima és asonant i els adjectius que més caracteritzen al text per a mi són extrovertit, sensual i sobretot d'un amor molt fort.

En tinc un desfici, a soles veig la metàfora de ''si jo fos coixí plaent'' que la dona intenta seducir al cavaller. En les comparacions del text, està ''més que Blancaflor, ferida per Floris''. La rima del poema és consonant. Per a desciure aquest poema amb adjectius; dramàtic i amorós.

En la balada de la garsa i l'esmerla no hi han metàfores ni comparacions. La rima és consonant i per a descriure'l amb adjectius agafaria: naturalistic i somniador.

Aquest poema és molt fàcil de relaccionar amb temes de la actualitat, ja que la televisió per exemple, a soles veiem programes relacionats amb la sexualitat i els que no volen estan orientats cap al sexe, també ho estan. Hi ha moltes cançons amb aquest tema com ''Tinc una mania inconfessable'' de Pau Alabajos.
En l'època en què es va escriure el poema supose que no hi donaren tanta importància al tema com ara, així que pareix un poema preciós; molt romàntic.

En conclusió, els tres poemes m'han agradat, els dos primers semblen de la mateixa època, però els autors no enfoquen el seu poema des del mateix punt de vista. També m'han aportat coneixements de com era l'amor en aquella època i l'últim, a veure la bellesa dels aus i la natura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.