diumenge, 8 de desembre de 2013

Inici de la segona avaluació

En l'inici de la segona avaluació continuarem treballant L'adequació el Dilluns el professor va repartir una fitxa amb una sèrie de preguntes. En la fitxa hi ha un text que es titula " Carpe Diem" de Joan Fuster d'este text s'havia de respondre sobre els factors de l'adequació explicats en la primera avaluació.

Una de les primeres preguntes a contestar és sobre : 
-Genere textual que es tracta d'una columna periodística.
-L'Àmbit d'ús que són els mitjans de comunicació
- la variació lingüística : aparició del valencià, estandard 
- La variació diatòpica :  varietat occidental. 
- La varietat diafàsica : llengua formal,text literari
  multidireccional i unilateral.

També es va analitzar  la dixi ( personal, temporal, textual):
-en la Dixi personal  apareix pronoms posesius com " jo" pronombre personal feble fort 
"per a felicitar-nos", " el meu amic" un posesiu que es dirigeix al receptor.
- Dixi textual  per exemple : " aquets senyor profesional de l'estadistica "
- Dixi temporal : (escandalitze , demane) dixi temporal de present.

En la modalitzacíó encontrem la utilització de les cometes per a destacar, també hi ha substantius , adjetius i verbs valoratius
- Verbs valoratius ( escandalitzarse, interpretar-los)
-Substantius valoratius ( enveja, estafa)
 també hi ha presència d' adverbis valoratius o quantificadors com " rarament" , "poc"

En la polifonia un discrus citat " " tot ajuda a "compendre el món" com deia el meu amic Joan Reglà.

Veiem que el típus de títol que hia es remàtic ja que el títol no té  que ver res amb el contigut del text . El tema del text es les estadistiques  contemplen factors sociòlogics i no económics.
A l'hora de posar un titule que tinga a veure amb el contingut del text hi ha tres possibles:

- Estadístiques del plaer.
- Quantificar el plaer per capitat
- Estadístiques dels factors sociòlogics.

L'ultim dia de classe de la setmana , treballem com fer un resum, el professor va donar una fitxa on explicava  Que és resumir i el que cal tindre en compte a l'hora de resumir . Després hi havia un text per a resumir , consistia en llegir-ho i destacar les idees fonamentals de cada paràgraf ,després exposar-les en classes per a veure si coincidien amb les que tenia el professor. Després ja amb la idees calia fer un resum amb màxim unes 105 paraules on estiguera el principal del text.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.