diumenge, 19 de gener de 2014

Continuació de ''Curial s'acomiada de la Güelfa'


Quan Curial va sentir les paraules de Güelfa, va empal·lidir i les seues mans començaren a tremolar. Ell no volia entaular batalla sense dir adéu com devia. L’home, començà a parlar, tractant de controlar els nervis. Parlà tartamudejant, incapaç d’expressar tot el que sentia per Güelfa, que era molt. Finalment, Curial agafà aire per tranquil·litzar-se i s’expressà  un poc més segur, però amb les mans encara tremolant:

-Güelfa, penses que el teu consell no afectarà al meu futur, però estàs molt equivocada. No m’importarà mai la paraula d’un rei o de qualsevol home noble i amb poder ja que l'única paraula que m’importa és la teua. Abans d’anar-me'n vull que conegues tot el que sent per tu. I al senyor Déu pose per testimoni si en les meues paraules mencione una sola mentida, perquè açò que estic dient ix del meu cor, que batega per tu, únicament per tu. Encara que semble un home valent, he de reconèixer la por que sent ara pel que m’espera en el meu recorregut, ple de batalles i de perills. Lluitaré per obtenir l’honor i la fortuna que vaig jurar obtindre, però, sense dubte, lluitaré per tu i per un futur al teu costat, per a complir el meu desig de viure i envellir junts, el de morir tranquil sabent que he estat vivint molts anys de pau i prosperitat a la teua vora.

Güelfa començà a plorar. Els seus ulls brillaven més que el diamant més valuós. Els ulls de Curial no eren massa diferents ja que algunes llàgrimes esvaraven per les seues galtes deixant un humit rastre. Mentre tractava d'eixugar-se les llàgrimes, ella va respondre a les dolces paraules de Curial:

-Amat meu, esperaré amb ànsia el dia de la teua tornada. Valore molt el teu valor d’entaular batalla per una causa justa, però tem que el meu desig de poder estar amb tu no es complisca. Jure ser-te fidel fins al dia que tornes del teu viatge. Ací t’espere,  amant-te com mai he amat cap altre.

Curial i Güelfa van unir-se en una forta i amorosa abraçada, amb esperances de tornar a estar junts algun dia.
[Text corregit]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.