divendres, 31 de gener de 2014

Declaració d’amor amb l’espill.

Uns dies abans de partir i anar a Xipre, Tirant va anar a missa on va estar parlant amb l’emperador. On Tirant li digué:
-         -  Senyor, ja están totes les galeres listes.
-         -  M’agrada escoltar-lo.
-         -  Quan voleu que partisquen?
-         -  Ja sapieu la resposta, desitjaria que estigueren ja  tan lluny com pugueren.

Quan Tirant va escoltar aixó, va dexidir anar al port per tal de donar instruccions i partir lo mes prompte posible. Quan la princesa va veure que Tirant se n’ananva, va cridar a uns dels seus criats per tal de convencer a Tirant i que anara després de menjar a parlar amb ella.
Quan el sirvent va parlar amb Tirant ell va encargar el mijor espill per tal de la seua declaración i després se’l posà en la mànega. A les 3 de la vesprada, Tirant va dexidir anar a palau per tal de parlar amb la princesa. Al arribar a palau, l´emperador va vore que Tirant estaba en el seu palau, i per fer la vesprada mes agradable va cridar als musics. Després d´una estona, l´emperador es va retirar i va deixar a Tirant i la Princesa parlar a soles.
La Princesa no aguantaba mes i va agafar la mà de Tirant per tan de dirigirlo fins a la finestra. Quan van arribar, les palabras de la Princesa van sorgir de sopte:

-          - Tirant, estic veient el teu mal en els teus ulls, i per aixó tinc molta compassió de ti. Us demane que em digeu el vostre mal per tal de saber-lo ja que jo tinc el mateix mal que tu.
-         -  Princesa, no tinc ningú mal i menys en aquest temps de bé, si tinguera algún mal seria voste la primera en saber, pero ara  deixeu aquest mal en pau i parlem de plaeres o d´alegries.
-         -  No hi ha cap cosa, peró m’agradaria saber del teu mal per tal que no em quereu dir i que jo estic desitjant contar.
-          - Per favor Princesa no em vulgueu fer dir aixo que tinc per dins i que tant mal em fa, perque se que si us conte el meu mal en poc de temps estará en les orelles del teu para i es l’unica cosa que no desig.
-          - Tirant no penseu aixo de mi, perque un secret no es pot contar i molt menys a mon pare, esteu segur que no saldrá del meus llabis.
-          - Digueu-me d’una vegada del teu mal per tal de ajudarte en tot el que puga.

A les hores tirant va sacar el precios espill que va conseguir i li va dir:

-          - El meu mal es l´imatge d’aquesta foto,  ja que em dona mort i vida al mateix temps.


Quan la princesa va agafar l’espill va anar correguent a la seua cambra per tal de mirar qui era retratada a l´objetce i quan va vore que era la seua imatge reflectida perque era un espill va comprende que el seu mal era l’amor que sentía Tirant per ella. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.