dimecres, 29 de gener de 2014

Treball creatiu: Tots bojos i rebolicats

Tots bojos i rebolicats

No ho puc creure. Després del que us vaig contar sobre el perill de les romeries no pare de vore dones amb homes per tots els costats, i tots rebolicats! Evidentment no em referisc a les dones que van amb el seu marit o amb familiars sinó al fet que aquestes es dediquen a anar al mercat per a parlar amb qualsevol home, i ja no és que parlen amb ells, sinó que es riuen i festegen els uns amb els altres, quiiinaaa barbaritat! La Verge Maria no feia aquestes coses tan impures i que, evidentment, són pecats. Ella tenia el seu cor i la seua ànima pura, no com aquestes, que són totes unes putanes. 

L’altre dia una mercadera em digué: “No sap totes les dones que vénen al mercat per a parlar les unes amb les altres i, quan ixen d’ací, jo mateixa veig com parlen amb els cavallers, sense cap prudència. És més, jo pense que encara que no siga tal com ho sembla, aquestes estan pecant. Perquè, diga'm vosté! Si un home de bé veu això, vostè creu que alguna d’aquestes dones s’hi anava a casar? Crec que estem tots bojos!”  

Per això us deia l’altre dia: “Guardeu-vos-en, dones; no aneu a les romeries!” Així ho heu de fer vosaltres i prendre com a imatge la Verge Maria, ja que ella mai faria aquesta barbaritat. Jo em preocupe per la vostra ànima, més que vosaltres. Ara, per les dones que no creuen en les meues paraules, resarem tots trenta-quatre avemaries.

1 comentari:

  1. Molt bona la idea de continuar amb el sermó de les romeries i traslladar-lo als mercats. Jo l'hauria titulat: El perill dels mercats. Segueixes prou bé l'estil i el vocabulari de Vicent Ferrer i has creat un text versemblant. (0,85p.després de les correccions).

    ResponElimina

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.