diumenge, 9 de febrer de 2014

Mery 1 - 0 examen

La setmana passada Toni ens va dir que per problemes personals no havia pogut corregir els exàmens, i que aquesta setmana ja els tindria. Dilluns va donar les notes, però jo no vaig anar a classe perquè estava malalta. Pel que he llegit a les entrades dels meus companys, i el que m'han contat ells de la classe de dilluns, Toni va donar el exàmens, i va repartir un text titulat "La crema", que tractava de les Falles, per a introduir la classe de dimecres.

 Dimecres, Toni va donar les notes als companys que no anàrem a classe el dilluns. Jo estic molt contenta amb la meua nota, encara que podria haver estat millor perquè vaig tindre un parell d'errors a la prova tipus test per no fixar-m¡hi bé. Desprès d'això, Toni ens va repartir una fitxa on s'explica dins de la coherència semàntica, la progressió temàtica.

Hi ha quatre tipus de progressió temàtica:
1. Progressió lineal: el rema o informació nova d'una oració (R) serà el tema (T) de l'oració següent.
2. Progressió de tema constant: aporta informació nova (R) sempre sobre un mateix tema (T).
3.Progressió de temes derivats: la informació es presenta classificada en temes que deriven d'un tema mès general (HT). A partir d'aquest hipertema es generen temes derivats (T) amb els consegüents remes (R).
4. Progressió complexa: Els textos reals solen mesclar els tres tipus de progressió temàtica. Es en aquests casos en què parlem de progressió complexa.

En aquesta fitxa també hi ha exercicis per practicar els tipus de progressió, i Toni ens va explicar que allò complicat de l'activitat estava en diferenciar la progressió de tema constant de la de temes derivats. Vam fer el exercicis, i en eixos dos casos va ser en els que vam tenir diferents opinions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.