dilluns, 10 de febrer de 2014

Prompte arribaran les Falles, i l'avaluació...



DILLUNS 3

Dilluns vam treballar el text "La crema" de Toni Mestre, el qual parlava sobre les falles i les seues característiques. L'exercici consistia en analitzar el text i veure els seus aspectes relacionats amb la coherència tenint en compte els diferents apartats. Hi havia quatre apartats en els qual havíem de fer el següent:

a. Trobar les paraules que es repetien al text i que constituïen la base del tema.
b. Trobar les proposicions que aporten coses noves en relació als elements de la base.
c. Analitzar el text per vore si hi ha alguna contradicció.
d. Dir si hi ha alguna informació no relacionada amb el tema.

D'aquesta manera vam poder comprovar que el text era molt complex. Al final de la classe Toni ens va donar els exàmens de literatura.

DIMECRES 5

Dimecres vam començar a treballar la coherència semàntica (progressió semàntica) i vam veure que hi havia diferents tipus:

a) Progressió lineal
El rema o informació nova d'una oració (R) serà el tema (T) de l'oració següent. La estructura és així:
Tema 1= R1(T2) / T2=R2 (T3) /T3=R3

b) Progressió de tema constant
Aporta informació nova sempre sobre un mateix tema. La estructura és així:
Tema 1= rema1, rema2, rema 3

c) Progressió de temes derivats
La informació es presenta classificada en temes que deriven d'un tema més general o hipertema. A partir d'aquest tema inicial (o hipertema) es generen diferents temes derivats amb els consegüents remes. La estructura és així:
T (Hipertema) / HT: Tema 1=R1 / Tema 2=R2 / Tema 3= R3

d) Progressió complexa
Els textos reals solen mesclar els tres tipus de progressió temàtica, ja que si no és així, resultarien pesants, reiteratius o incomplets, en definitiva, mal cohesionats i, per tant, poc reeixits. En aquests casos en què es barregen diversos tipus de progressió parlem de progressió complexa. 

Després vam fer uns exercicis en els quals teníem uns textos sobre els quals calia decidir quin tipus de progressió hi contenien.

DIJOUS 6

Dijous vam corregir els exercicis i vam tractar-los a classe ja que hi havia diferents opinions en alguns fragments. Després vam fer un exercici en el qual havíem de mostrar l'esquema temàtic del primer text de Jack London: "Clau Blanc". Alguns companys de classe van eixir a la pissarra i va ser un exercici entretingut perquè hi va haver un xicotet debat.


OPINIÓ PERSONAL

Aquesta setmana ha estat vital per a l'examen de llengua ja que hem donat uns dels aspectes de la coherència més importants. Per altra banda, estic molt content amb la nota del meu examen de literatura (1,55 equivalent a 7.75) perquè vaig estudiar molt i es veu reflectida en la nota.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.