diumenge, 9 de febrer de 2014

Queda menys per a falles


La setmana pasada va ser com totes les setmanes donades en tot el trajecte de curs que hi portem. Dilluns, Toni tenia previst donar-nos els exàmens que vam fer dues setmanes abans. Toni no ens va donar els exàmens per motius personals, pero ens va dir que si que els tindria per al dimecres. Dimecres Toni ens va dir que tenia els exàmens però per tal que ens els donara teníem que fer les activitats del text que ens va donar anomentat "La crema". Aquest exercici es basava en mirar quin era el tema central del text, El text en si parlava sobre l'origen de les falles, després de les falles antigament (els costums) i finalment el text contenia una comparació amb l'actualitat de les festes. L'autor d'aquest fragment va ser Toni Mestre. Després de fer les activitats Toni ens van donar els exàmens.
L'altre dia de la setmana Toni ens va donar una fulla on explicava com deserrarrollar un text correctament, per a fer açó correctament tenen una serie de procediments. Aquestos són:

-Desenvolupament lineal: Aquest es basa en un tema conegut, T1, es fa un comentari sobre ell, R1, i aquest pasa a ser inmediatament un tema conegut, T2, sobre el que es fa un comentari, R2 i així succesivament fins a la fi. Aquest desenvolupament es propi de procediments com per exemple el cicle de l'aigua. 
-Desenvolupament constant: Aquest es basa en un tema, T1, sobre el que durant tot el text es van fent comentaris d'ell, R1 R2 R3. 
-Desenvolupament derivat: Aquest es basa en un hipertema, T1, sobre el que es desenvolupen temes derivats, T1 T2 T3 i sobre aquestos es fan comentaris, R1 R2 R3. Aquest es més complex i té una vesatilitat molt bona en qualsevol tipus d'idees. 
-Desenvolupament complex: Aquest es una mescla de tots els anteriors. Donat que els textos no són totalment purs i sempre es vol evitar la monotonía, els textos busquen alternar els distints desenvolupaments per variar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.