diumenge, 9 de febrer de 2014

S'acosten les Falles

Aquesta setmana ha començat com l'anterior hem continuat treballant els temes de llengua per a l'examen del 27 de febrer.
Dilluns vam llegir el text "La Crema" de Toni Mestre un resum d´aquest text seria el següent: 
Les falles tenen sentit perquè es cremen.L´origen de la festa és la foguera.Es tractava d´una festa de carrer,feta per una colla de veïns ,que girava al voltant del modest monument.La falla tenia el seu punt màxim la crema on les flames consumien els ninots.L´acompanyament d´unes llepolies d´aquests dies,com els bunyols,i una major ingestió d´alcohol ajudaven l´eufòria genereal.
Gràcies que el moment màgic i revolucionari de la crema no ens l´han pogut furtar,només això ja justifica la festa i fa suportable l´allau de coentor que intenta matar-la.
Aquest text m'ha agradat molt,ja que sóc fallera desde que vaig nàixer de la mateixa falla i per a mi les falles són la millor festa del món!
Els altres dies de la setmana els varem aprofitar per a practicar la  coherència semàntica :la progressió temàtica.
La progressió temàtica ens mostra la connexió dels elements significatius del text a partir de la informació coneguda,o tema,a la qual es van incorporant noves informacions o rames.
Els tipus de progresssió temàtica son els següents:

-Progressió lineal: el rema o informació nova d´una oració (R) serà el tema (T) de l´oració següent
-Progressió de tema constant: aporta informació nova sempre sobre un mateix tema
-Progressió de temes derivats: la informació es presenta classificada en temes que deriven d´un tema més general o hipertema.A partir d´aquest tema inicial ( o hipertema) es generen diferents temes derivats amb els consegüents remes.

Finalment  vam treballar uns exercicis de reconeixement i d'aplicació



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.