dilluns, 3 de febrer de 2014

Treballa creatiu: Carta d'amor a Carmesina

Tirant s'havia d'anar a una nova guerra,però com eixa no era una qualsevol,va decidir escriure a Carmesina una carta per a despedir-se d'ella per si no la tornava a veure. I en la carta li deia:


"Estimada Carmesina:

Amada, no vull que et preocupes,ja saps que em tenia que anar a una important batalla com moltes altres vegades, però aquesta vegada tinc por per si no torne a veure't de nou... Per això volia dir-te que estic molt enamorat de tu. Estic boig,però d'amor. Quan et vaig conéixer només vaig tindre que mirar-te als ulls per a saber que series meua. No m'imagineu sense tu,i moriria si et passara qualsevol cosa. El que més m'agradava de tu és quan estaves passejant amb les teues criades i m'acostava per a parlar amb tu, els cabells se't movia d'acord amb el vent i la teua aroma es quedava adherida en mon (i mai se m'oblidarà eixa aroma). Sempre m'agrada observar quan lliges. Com amb eixes mans tan suaus agafes el llibre e inclús quan et lleves les mans a eixa llarga cabellera que t'interromp la lectura. Eres la dona més bella de tota la ciutat i l'única important en la meua vida; per això vull que t'encarregues de tot si jo no torne,vull que sigues la meua successora, perquè sé que podràs portar tot açò, però mai vages a una guerra, sempre mana als meus millors hòmens. No hi ha cosa que més vullga en aquestos moments que cuidar del nostre fill i veure-ho créixer,però tornaré t'ho promet. Si no fóra així m'agradaria que li comptares totes les meues batalles vençudes i que li comptares també lo molt que t'amava. Sempre he volgut que passarem tota la vida junt i que siguem sempre feliços,per això vull que mires la caixa xicoteta que t'he deixat al costat de la carta. T'agradarà segur, mandé fer el millor perquè t'ho mereixes. Jo et dic que sí i quan torne espere la teua resposta. Sempre et tindré en la meua ment, però sobretot vull que sàpies que sempre estaràs en el meu cor. Cap batalla ni ningú es separaran mai. Ens veurem prompte,princesa meua." 


Però Tirant,com el mateix s'imaginava,mai va tornar a casa. Eixa batalla va poder amb ell encara que este fera tot el que es puga per ser el vencedor. La seua dama quan es va assabentar va estar un poc apartada del món ja que pensava que tots li enganyaven i que ell estava viu i tornaria,però a poc a poc es va anar donant compte que tenien raó i amb la seua alianza en el dit va començar a fer tot el que el seu marit li va manar en la carta; començant per cuidar del seu fill i continuar amb el seu mandat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.