dissabte, 29 de març de 2014

La depresió "post-fallera", una muntanya de connectors i la primavera.


El títol d’aquesta entrada el diu tot. Com ja sabem, comencem la tercera i última avaluació, i això significa que el final del curs està cada vegada més prop. Per tant, caldrà treballar molt si el que volem es tindre un estiu de relax i tranquil·litat. Aquestes dues primeres setmanes els alumnes del 21A, en general, hem notat l’arribada de la primavera. Tots tenim cada vegada menys ganes de treballar, però es el que hem de fer.

El que hem treballat fins ara son les oracions compostes. Dins de les oracions compostes trobem dos tipus d’oracions: les subordinades i les coordinades.
  • Les oracions subordinades es divideixen en tres grups: Substantives (amb funcions com de Subjecte, de Complement Directe, de Complement del Nom, etc.), Adjectives (explicatives o especificatives) i Adverbials (de lloc, temps, causals, finals, etc.).
  • Les oracions coordinades poden ser de sis tipus: Copulatives, Disjuntives, Adversatives, Distributives, Consecutives i Continuatives.

Com que aquest tema no es pot aprendre de memòria i la clau per a fer-ho bé es practicar, aquestes dues setmanes hem treballat les fitxes d’activitats que Toni ens va donar. Aquestes fitxes tenen cinc tipus d’exercicis:
  1.  L’exercici conté unes oracions que hem de identificar dient si son coordinades o subordinades i el tipus.
  2. Aquest consisteix en traduir un text del castellà al valencià. Aquest exercici ens ajuda a fer un correcte ús dels connectors.
  3. En aquest hem de dir si és correcte o no l’ús de la preposició. La clau es que quan es una oració Subordinada Substantiva de C.N. o de Règim no hem de posar la preposició. (Exemple: No t’adones de que hi ha perill?  No t’adones que hi ha perill?).
  4. A l’exercici hi ha oracions i hem de dir són Substantives o Adjectives i després dir si el nexe “que” és conjunció o relatiu. En cas de que siga Substantiva, caldrà dir el tipus d’oració, mentre si es Adjectiva hem de posar si el relatiu “que” fa de Subjecte o de Complement Directe.
  5. En aquest últim exercici hem d’agafar una oració del primer exercici i canviar el connector per altre però sense canviar el significat de l’oració.

No és un temari complicat, però para dominar-ho hem de practicar molt. Pot ser, les oracions més complicades d’identificar són les Substantives de C.N. i de Règim i, encara que no em costa massa identificar-les, soc conscient que he de practicar-les més. A més, altra dificultat pot ser recordar tots els connectors, però Toni va dir-nos que podíem un truc: aprendre un connector de cada tipus d’oració que englobis la resta del mateix tipus. Doncs, coneixent aquest mètode, es menys complicat.
Finalment, cal dir que Toni a utilitzat un bon mètode per a practicar les oracions compostes. Estic segura que, si tots continuem practicant amb aquestes activitats, aconseguirem aprovar la tercera avaluació sense problemes.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.