dilluns, 14 d’abril de 2014

Pròximament: les pasques


En aquest trimestre només hem de fer cinc entrades cada dos setmanes. Jo pensava que podia triar les setmanes que jo volguera però Toni em va explicar que era les que el deia. Com l'altra setmana no la vaig fer ara vaig a resumir les dos juntes ja que hem estat donant pràcticament el mateix: el llibre de Maria Rosa i les oracions coordinades i subordinades.

Demà tenim l'examen del llibre de Maria Rosa que compta 1 punt sobre la nota i hem estat dos dies en classe llegint-ho entre uns pocs voluntaris que anaven eixint per a fer d'eixos personatges i els posava positius.I també Toni quan ho llegien ho gravava per a després pujar-ho al bloc.

I després els altres dies hem estat donant les oracions coordinades i subordinades.

En les coordinades estan:
-Copulatives (i,que,ni)
-Disjuntives i Explicatives (o,o bé, és a dir, o siga...)
-Adversatives (Però,mentre,ara,en canvi...)
-Distributives (Ara...ara...,o...o...,no solament...)
-Il·latives o consecutives (Doncs, per tant, de manera que..)
-Continuatives (Encara,a més,també...)

I en les subordinades:
-Substantives (Subjecte,Atribut,CD,CI,CRV,CN,CAgent)
-Adjectives (CN,Especificativa,Explicativa)
- Adverbials (LLoc,Temps,Mode,Causals,Consecutives,Finals,Concessives,Condicionals,Comparatives)

Toni per a practicar ens va estar repartint unes fulles amb frases i així entre tots anàvem dient que tipus era cada frase i si teníem algun dubte ell ho resolia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.