dissabte, 12 d’abril de 2014

Teatre i més connectors.


No més queda una setmana per a les vacances de Pasqües, doncs ara es el moment perfecte per a posar-se les piles i començar a fer coses, ja que després anirem molt justs de temps amb els exàmens finals. A més, molts professors han posat ja dies d’examen per a que nosaltres comencem a estudiar.

Aquestes dues setmanes han sigut una mica diferents a les dues anteriors. Hem treballat més o menys el mateix, però la primera setmana la hem dedicat a llegir uns quants capítols de “Maria Rosa” d’Angel Guimerà. Com Dilluns tenim l’examen de lectura, Toni va pensar en començar a llegir-ho a classe. Em sembla un llibre reialment interessant, quant més  llig més ganes tinc de seguir llegint-ho. Narra l’historia d’una dona, Maria Rosa, que està casada amb un home, Andreu. Un dia estaven sopant i, de sobte, trucaren a la porta. Eren els mossos d’esquadra, que van investigar per sa casa. Aquests van trobar un gabinet ple de sang, i van anomenar a l’Andreu assassino. Al llarg del llibre, es narra la lluita de Maria Rosa per a fer que el seu marit torne de presó i descobrir qui es l’assassino. Toni va tindre una bona idea, ja que va dir que calia eixir i llegir per a tota la classe, com si fora un teatre però llegint el guió. Aquesta es una bona forma de millorar la nostra lectura en veu alta, ja que jo, que vaig llegir el monòleg de Maria Rosa a l’escena IV, no soc una lectora professional valenciana, tot el contrari.

Tornant al temari principal d’aquest trimestre, la segona setmana vam continuar practicant l’oració composta. Continuarem fent exercicis, com traduir oracions del castellà al valencià o trobar oracions coordinades i subordinades en textos. El que vam fer l’últim dia va ser fer un simulacre d’examen de 6 exercicis:
1.       Pregunta optativa en la que hem de identificar la funció sintàctica de les oracions substantives que apareixen a l’activitat. (0,5 extra).
2.       Escriure oracions emprant els connectors del exercici. (0,5).
3.       A partir dels connectors de les oracions de l’activitat, dir quin tipus de oració coordinada o subordinada es cascuna. (0,5).
4.       Escriure correctament les oracions de relatiu de l’exercici. (0,5).
5.       Traduir un text del castellà al valencià. (0,8).
6.       Identificar en un text les oracions subordinades i dir de quin tipus són. (0,7).
La puntuació màxima de l’examen es un 3, però si fas tot l’examen perfecte i a més fas l’exercici optatiu, pots triar més d’un 3 (3,5 com a màxim).

Com a opinió personal, he de dir, que en aquestes dues setmanes he millorat molt en les dificultats que tenia, l’únic que queda es estudiar al màxim els connectors per a un examen perfecte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.