diumenge, 13 d’abril de 2014

Tres dies per a pasques!

Ja que no vaig fer l'última entrada del bloc, vaig a contar tot el que hem fet des que hem tornat de falles.

Aquestos dies s'han dividit en les seguents coses:

-El llibre de Maria Rosa que tením demà l'examen el qual constarà de 20 preguntes i valdrà 1 punt i apart hi ha que fer un treball creatiu que serà un videolit.



-La coherència textual, que encara no la hem començat.

-Les subordinades:

1.subordinades substantives (fan les mateixes funcions que un nom)
subjecteCal que t'hi esforcis.
complement directeT'he dit que vinguis.
atributLa intenció és que tot vagi bé.
complement preposicionalAcostumeu-vos a deixar les coses endreçades.
complement del nomEs planteja l'objectiu d'acabar abans de Nadal.


2.subordinades adjectives (fan les mateixes funcions que un adjectiu)
especificativesL'assignatura que faig cada dilluns és apassionant.
explicativesL'assignatura, que sempre he trobat apassionant , m'ocupa els dilluns.


3.subordinades adverbials (fan les mateixes funcions que un adverbi)
causalsperquè, que, puix que, ja que, com que, per tal com...Ho he fet perquè he volgut.
comparativescom més, com menys, més que, menys que...Més que amics , ens considerem germans.
concessivesencara que, malgrat que, a pesar que, per més que...Encara que ja hi anava avisada , l'espectacle em va sorprendre.
condicionalssi, mentre que, només que, posat que...Si plou, ens quedarem a casa.
consecutivesque, així que, de manera queNo em vull atabalar, així que m'ho prendré amb calma.
finalsque, a fi que, perquè, per tal queTreballa perquè ha de mantenir la seva mare.
modalssegons, com, com si, així com...Treballa més o menys segons l'humor que té.
temporalsquan, mentre, que, sempre que, tan aviat com...Quan acabi vindrà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.