diumenge, 25 de maig de 2014

Acabant el curs

Quarta entrada d'aquesta avaluació i penúltima del curs, el fi de curs s'aproxima i tenim que estar preparats per als futurs exàmens perque sols ens queden tres setmanes d'examens aproximadament perque després ja venen les recuperacions.
Durant els últims dies vam fer la primera part de l'exàmen de cohesió textual i el vam corregir a classe amb les respectives notes de zero a tres. 
En els proxims dies tindrem que fer la segona part de l'exàmen de cohesió i recollir les nostres cinc millors entrades que hem fet al llarg d'aquest curs.
Però com que per a aixó encara queda quasi un mes vaig a parlar del que vam fet els darrers dies. Bé, hem estat quasi tot el temps estudiant la cohesió, que és la capacitat d'expressar una idea i que el text tinga una forma clara, sense repetició. Hi ha diferents mecanismes per a poder agrupar totes les idees del text, dividides en mecanismes lèxics i gramaticals.
Els mecanismes de cohesió lèxica són:
- De repetició.
- De reiteració. Podent ser: sinonímia, hiperonímia-hiponímia i noms o mots generals.
- De contrast. Que a la seua vegada poden ser: complementarietat, antonímia i inversió.
- Relació enciclopèdica.

Els mecanismes de cohesió gramatical són:
- La dixi. Personal, espacial i temporal.
- L'anàfora pronominal.
- L'el·lipsi.
- La dixi textual.
- Definització.
- Temps verbals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.