dissabte, 10 de maig de 2014

Setmana de videolits, Preparació de la cohesió i mes d'estrés



Bon dia després de tant de temps. Comencem el mes més difícil per al 1er de Bat. Aquest mes va a estar ple d'exàmens, proves i treballs, és a dir, l'esprint final. Cal dir que en l'assignatura de Valencià açò no es el més destacable, sinó, el visionat de totes les ressenyes i videolits del grup. Però bé, comencem pel principi.

Tot aquest embolic començà fa un mes, els dies abans de vacances. Toni ens va donar el deure per vacances de desenvolupar la nostra faceta creativa o simplement fer una mica de resum de l'obra Maria Rosa. M'estic referint a la creació de videolits i ressenyes. Per la meua part tenia dubtes sobre el videolit, ja que no tenia molt clar com fer-ho, però, com es donava mig punt més i m'apetia fer-ho hem vaig atrevir.

El primer pas va ser fer-me amb els materials necessaris. La meua idea era fer un monòleg sobre els pensaments de l'Andreu. Per això, necessitava un micròfon de certa qualitat, uns programes d'edició i un guió. Pel que fa als programes, jo ja tenia experiència amb el Windows Movie Maker, ja que en primer vaig fer l'assignatura d'audiovisuals. En canvi també vaig utilitzar el Audacity, Aquest no el controlava però amb paciència i algú tutorial anà cap per avant. Per altra banda, el micròfon el vaig trobar per casa i com tenia una qualitat del so prou acceptable vaig decidir utilitzar-lo.

Després amb la meua idea del guió vaig pensar en un text escrit de l'Andreu on ell es penedira d'estar a la carcel injustament. Vaig estar algun temps perquè volia que quadrara amb la música i finalment va eixir un text prou bonic.

Més tard tocava l'edició i ací començaren els problemes. L'obra de Maria Rosa contrasta amb Terra Baixa perquè no té quasi material audiovisual. Només hi ha una pel·lícula antiga que no molt interessant i alguna imatge de l'obra al teatre. Per això vaig decidir que les imatges reflectides en el videolit foren metafòriques. Per aquesta banda, excepte dos o tres que no van reflectir molt bé el text açò ja ho tenia però ara bé el més curiós. Una cosa que passa molt al món de la informàtica és la quantitat de documents que es necessiten per fer un arxiu i jo amb la meua desgràcia no vaig guardar el projecte d'audacity. Açò generà al meu projecte que quan el presentí a Toni i alguns amics tots em digueren: "Abaixa un poc la música que està massa alta respecte a la veu". Així que jo no vaig poder baixar-la i per la part del so el videolit perdia molt.

Encara així per a mi ha sigut una experiència molt bona i que crec que val la pena fer. Ara ací fique el meu treball final per qui vulga veure'l:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.