diumenge, 1 de juny de 2014

Última entrada del blog, setmanes finals i portfoli

Si pensem que va ser fa res quan Toni ens va dir: "En l'assignatura de Valencià escriureu un blog setmanal" i la cara que vam fer en pensar què era això. Amb el pas del temps ens hem acostumat a fer entrades més llargues, amb un contingut més precís i profund i amb menys incorreccions. En definitiva, a escriure millor en Valencià. No obstant això, arriba la fi de curs i amb ella l'última entrada del blog. És veritat que encara ens queda per escriure l'anomenat Portfoli, el qual dona nom a tot el nostre blog, però hem de reconèixer que açò s'acaba.

Pel contingut d'aquesta setmana ha sigut una continuació de l'anterior, on hem treballat, mitjançant exercicis, els procediments de cohesió textual. Des del meu punt de vista aquesta part de la lingüística és la més interessant perquè ajuda al parlant a perfeccionar els seus textos perquè siguen més elaborats. Per una altra banda, té les propietats idònies per ser el més difícil d'aprendre.

Per començar, té moltes més regles que l'adequació i la coherència. A més a més, aquestes no són tan intuïtives com les de les altres dues propietats. Després, la manera de cohesionar no és un sistema tancat, ans al contrari, hi han moltes maneres de cohesionar dues oracions. Aquesta característica dona molta interpretació a certes frases i ¡totes són correctes!

Ara si ens fiquem al tema dels exercicis, aquests eren com els de la setmana anterior però clarament més difícils. Aquests ja no eren frases de petits textos sinó articles de notícies. Aquests hi havia que cohesionar los perquè estaven en forma de frases simples o havíem de buscar els mecanismes de cohesió utilitzats. Un altre exercici que ens dugué un temps va ser un on havíem de cohesionar en el mínim nombre d'oracions (Ens referim de punt a punt) el màxim d'informació. N'hi havia tres graus, els dos primers eren prou fàcils però l'ultim era impossible fer una sola oració sense que quedés rara la proposta final (alguns ho van fer però no quedava natural).

 Finalment, cal dir que encara que jo era un poc crític al principi sobre aquesta manera d'ensenyar una llengua, crec que és molt profitosa perquè obligues a l'alumne a demostrar setmanalment tots els continguts que sap. D'aquesta manera és més difícil que se li oblide.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

S'agraeixen els comentaris dels companys de classe a l'apunt.